Start
Nagrody i podsumowanie roku 2014 w hifiphilosophy.com
Padł kiedyś postulat przyznania nagród. Kuszący w sumie, bo ich rozdawanie jest miłą czynnością, zwłaszcza dla nagradzającego i nagrodzonych. Zarazem jednak kontrowersyjną, bo przede wszystkim subiektywną, a więc narażoną zarówno na krytykę frontalną się nie zgadzających, jak i podejrzenia o stronniczość. Poza tym w grę wchodzą same kryteria. Jak wyważyć różnicę pomiędzy wartymi nagrody a niewartymi? Czego się imać i czego trzymać?

Jak porównywać drogich z tanimi i uznanych z początkującymi? To wszystko zniechęca, ale uległem wewnętrznej presji redakcyjnej oraz zewnętrznym naciskom, bo z wielu stron byłem nagabywany, a ponadto Nagrody Roku to pewna tradycja i w sumie niezła zabawa. Poza tym przyznając nagrody można się wyłgać od pisania długiego podsumowania rocznej działalności, a to już naprawdę kuszące. Rozda się nagrody i święty spokój. Albo i nie, bo zacznie się awantura. Zobaczymy jak będzie, a póki co wzorem szeroko znanym i z powodzeniem stosowanym, postanowiłem przyznać nagrody i uczynić to w dwóch kategoriach:

1. Absolutnej

2. Cena-jakość.

W pierwszej nagroda przypada wyłącznie za wkład twórczy, to znaczy wszelkie kwestie ekonomiczne schodzą na bok i przyznajemy wyróżnienie wyłącznie za postęp brzmieniowy. Tak, właśnie za postęp, a nie za samo dobre czy nawet wybitne brzmienie. To jest nagroda za stworzenie czegoś nowego, czego jeszcze nie było.

Kategoria druga jest oczywista. Tu nagrodę otrzymują zasłużeni na polu łączenia jakości z cenowym rozsądkiem, czyli produkty stanowiące szczególnie korzystną ofertę rynkową, co wcale nie musi oznaczać taniości. Drogi produkt może zostać wyróżniony z uwagi na szczególną klasę dźwięku, o ile tylko będzie tak wybitna, by równoważyła wysoką cenę.

Na koniec dodatkowa uwaga techniczna. Nagrodzone mogą zostać wyłącznie produkty zrecenzowane oficjalnie przez HiFi Philosophy, a nie takie słuchane jedynie wyrywkowo na spotkaniach czy wystawach. Poza tym nagrodzone mogą być wyłącznie wyroby pozostające w ofercie rynkowej, a więc odpadają konstrukcje pojedyncze lub już nie występujące na rynku pierwotnym.

System ifi Audio



Wieża z małych klocków na świetnie prezentującym się firmowym stojaku zapewnia w okolicach komputera pełną obsługę, w tym wysokiej klasy własnego patentu przyłącze USB. Wyjątkowo efektowne, trójwymiarowe brzmienie dopełnia całości, w każdym przypadku uwalniając słuchacza od nudy i zobojętnienia. Do tego wzmacniacz basu dla basolubów i powiększacz przestrzeni dla klaustrofobów. I jeszcze mało zajmowanego miejsca, bogactwo funkcji, a także tranzystorowy tor grający na lampową modłę, i to z możliwością zakupu prawdziwie lampowego DAC-ka. Jako bonus w komplecie własne świetne przewody połączeniowe. Prawdziwa piramida sukcesu.

Albedo Aptica



Najtańsze spośród wyróżnionych głośników zajmują wyjątkowo mało miejsca i prezentują awangardowe wzornictwo na bazie najwyższej klasy surowców, a przede wszystkim popisowe brzmienie w oparciu o zaawansowane technicznie, komputerowo wyliczone kanały wewnętrznej transmisji dźwięku. Całości dopełnia wstęgowy głośnik wysokotonowy i ceramiczny szerokopasmowy. Wydają się stać na palcach jak baletnice, a grają jak cała orkiestra symfoniczna.
 
źródło: hifiphilosophy.com

 

 

 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

Odwiedza nas 1 gość
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław