Start
iFi Retro kompletny system marzeń :)
Zaczynając ze Stereo 50 iFi Retro to całkowicie nowa linia produktów, mająca tylko jeden cel: połączyć wszystkich kochających muzykę, bez względu na wiek, płeć i technikę. Retro Stereo 50 to system lampowy „wszystko w jednym”: od Bluetooth aptx (telefon/pad) do wysokiej rozdzielczości cyfrowego audio (komputer) i winylu (gramofon). Każdy może przynieść swoją muzykę i podłączyć się do Stereo 50 kreując zapierający dech w piersiach spektakl. Naprawdę nie ma urządzeń podobnych do Retro Stereo 50
Muzyka jest w powietrzu

Urządzenia smart (np. telefony czy tablety) wyposażone w Bluetooth, aptX (najlepszy system bezprzewodowego przesyłu muzyki) czy NFC mogą zostać sparowane ze Stereo 50. Od tego momentu to proste otwarcie aplikacji odtwarzającej, niezależnie od tego czy odtwarzającej muzykę z własnej kolekcji, Spotify czy Tidal i naciśnięcie Play!aptX oferuje jakość podobną do płyty CD dla bezprzewodowej transmisji i jest o wiele lepszy niż normalny Bluetooth. To znaczy, że Stereo 50 jest zabezpieczony na przyszłość i będzie przez wiele lat współpracował z urządzeniami smart.



USB i SPDIF komputerowe audio i streaming

Dziś w większości domów odbywa się streaming muzyki, z dekodera, urządzenia smart lub komputera poprzez łącze SPDIF albo port USB 3.0. Niezależnie od tego, jaka jest preferowana metoda odsłuchu – od Spotify do J.River – wystarczy podłączyć się do Stereo 50 i słuchać swoich ulubionych utworów na zupełnie innym poziomie.Audio wysokiej rozdzielczości (DSD512, PCM 768kHz, 2xDSD) jest możliwe poprzez USB jak też koaksjalne i optyczne wejścia cyfrowe. Podłącz, usiądź i słuchaj swojej muzyki na swój sposób.



Technika cyfrowa XXI wieku w parze z klasyczną techniką lampową

AMR i iFi są znane z łączenia klasycznje techniki lamp próżniowych z nowoczesną techniką cyfrową, tak jak w naszym przetworniku AMR DP-777 Digital Processor. Stereo 50 jest najnowszym z długiej serii wybitnych produktów. Jest wyposażony w 4 lampy EL84X oraz dwie ECF82 w zaawansowanym układzie, którego DNA pochodzi z klasycznych wzmacniaczy Telefunkena, Marantza i Leaka.Pracując w klasie A, jego 2x 25W mocy brzmi wyjątkowo realistycznie. To jest dźwięk odzwierciedlający doskonałą konstrukcję i implementację układu.



Najlepszy układ Burr-Brown + wyjątkowa technika AMR

W iFi nie koncentrujemy się na tym, który format jest najlepszy. Skupiamy się na tym, jak odtworzyć każdy format jak najlepiej się da.Przetwornik Burr-Brown został opracowany przez BB w Japonii (a nie przez Texas Instruments), choć został wprowadzony na rynek już po połączeniu się obu firm. To łabędzi śpiew Burr-Browna, zastosowano tam ich najlepsze osiągnięcia w konwersji cyfrowo-analogowej i do dziś ma spore grono wielbicieli.Mając do dyspozycji układ potrafiący odtworzyć każdy format nie zdało by się na nic, jeśli nie byłoby to wykonywane bez konwersji z jednego formatu na inny. Korzystając z opracowań AMRa (który napisał wyjątkowe oprogramowanie kontrolne układu) w implementacji tego układu zachowujemy oryginalny format muzyki, co jest niezbędne dla osiągnięcia zenitu w high-endowym odtwarzaniu muzyki.



High-Resolution PCM768/DSD512/2xDXD

Komputerowe audio ewoluuje z zastraszającą prędkością. Stereo 50 ma klasyczną obudowę w stylu retro, ale wewnątrz znajdziemy najnowsze rozwiązania.Odtwarza wszelkie formaty na najwyższym poziomie:- PCM od 16/44 aż do 32/768 - DSD aż do Octa-DSD512 (22.6/24.6Mhz) - DXD 2x do 768 kHzNie tylko super zaawansowane formaty i częstotliwości próbkowania, ale także filtry zastosowane w celu uzyskania jak najbardziej analogowego brzmienia. Filtr minimalnej fazy dla PCM i filtry Bit-perfect dla DXD/DSD zapewniają maksimum przyjemności. Te filtry zapewniają, że metaliczność nie jest obecna w standardowym odtwarzaniu, zostawiając gładką i organiczną muzykę.



Miłośnicy słuchawek też mają coś dla siebie

Słuchawki? Stereo 50 ma osobne wyjścia 3.5 i 6.3mm specjalnie dla nich. Każde wyjście ma dedykowane wzmocnienie i czułość dobrane specjalnie dla wysokoczułych słuchawek dousznych i niskoczułych nauszników. Gniazdo 6.3mm może dostarczyć turbodoładowanej mocy 7000mW. Nawet najbardziej wymagające słuchawki takie jak HiFi Man HE-6 będą się czuły komfortowo.The Stereo 50 jest wyposażony opracowane przez iFi 3D Holographic dla słuchawek i XBass. Mają wielu zwolenników przez ich niewiarygodną właściwość dopasowania do każdego nagrania i każdych słuchawek. Układ 3D Holographic jest w pełni analogowy i dodaje wrażenia przestrzeni pokazanej w sposób prawidłowy, ustawiając scenę dźwiękową poza głową, poprawiając w ten sposób wrażenia odsłuchowe. Technika XBass generuje najdoskonalszy bas i koryguje dynamikę tego podzakresu dostosowując ją do tego, jak słyszymy.



Winyl emanuje werwą

iFi’s iPhono stał się już nowoczesnym klasykiem, a przedwzmacniacz gramofonowy Stereo 50 prawdopodobnie to powtórzy. Ma ustawiane wzmocnienie MM i MC od 38 do 62 dB, a jego kontrola brzmienia przypomina dawne techniki korekcji pasma. 6 różnych krzywych korekcji pozwala na dostosowanie do każdej posiadanej płyty winylowej. Można przełączyć ze standardowej krzywej RIAA na EMI albo Decca, a wielu posiadaczy iPhono może poświadczyć, że po odpowiednim ustawieniu, każda płyta ma w sobie czar.Same krzywe korekcji nic by nie dały, jeśli chodzi o brzmienie, jeśli sam przedwzmacniacz nie byłby wykonany z finezją. Tak jak iPhono, Strero 50 jest jednym z niewielu przedwzmacniaczy, których poziom szumów jest poniżej (a nie powyżej) poziomu szumów z płyty. Z doskonałą dynamiką i rozdzielczością, Stereo 50 należy do elity winylu.



Analogowe regulatory brzmienia, głośności oraz pilot

Cyfrowa regulacja głośności obcina najsłabsze sygnały audio, więc iFi chciało tego uniknąć za wszelką cenę. Regulatory wzmocnienia (z pilotem) oraz brzmienia so wyjątkowo wysokiej jakości. Krytyczny potencjometr głośności pochodzi od Alpsa (z Japonii) i ma błąd ścieżki <3dB.Urządzenia audio kosztujące czterokrotnie więcej nie mają tak świetnej regulacji głośności jak Stereo 50. To zwracanie uwagi na detale i najwyższej jakości komponenty odróżniają iFi od innych: w naszej misji poprawiania brzmienia, sprawdzamy absolutnie wszystko.



Retro Stereo 50 + LS3.5, magiczny zestaw z audio-nieba.

Pełen system Stereo 50, z Retro LS 3.5 jest zestawem prawdziwie niebiańskim.LS3.5 jest 21 podejściem iFi do legendarnych BBC LS3/5a. Aby stworzyć głośnik LS3.5 iFi przeczesało cały glob w poszukiwaniu najnowszych technologii i idealnych materiałów. Rezultatem jest głębokie, szerokie i otwarte brzmienie z niewiarygodną barwą.Płynąc całkowicie pod prąd, LS3.5 (prosimy sporzeć na stronę poświęconą tym kolumnom) zostały opracowane przez iFi dla iFi, więc nie spotka się tych przetworników w jakichkolwiek innych kolumnach, niezależnie od ceny.Jedwabna kopułka w tubką (1.1”) i impregnowany przetwornik szerokopasmowy (4.5”) zostały opracowane przez nas. Oba przetworniki zostały opracowane przez iFi i użyte przez iFi, co jest nietypowe dla rynku masowego. Obudowa wykonana z bambusa nie rezonuje a do tego jest przyjazna środowisku oraz ma doskonały wpływ na dźwięk. Obudowa jest 3x bardziej wytrzymała niż drewno przy połowie jego masy, więc nie jest przetłumiona. Przetworniki są idealnie zgrane czasowo, a wewnętrzna akustyka pozostawia inne produkty w tyle. Struktury wewnętrzne zostały dostrojone przy zastosowaniu metod podobnych do strojenia instrumentów. W połączeniu z systemami XBass i 3D Holographic dla głośników tworzy się synergia nie z tego świata.


 

LS3.5

LS3.5 jest wizją iFi klasycznych monitorów BBC LS3/5A, które do tej chwili, pół wieku od ich prezentacji, nadal są obiektem pożądania. iFi rozpracowało design do korzeni i stworzyło LS3.5 od podstaw, według wzorców 21-go wieku. Od opracowania przetworników (to nie są OEM) po terminale głośnikowe., wszędzie tam, gdzie nie byliśmy zadowoleni, stworzyliśmy coś po swojemu. To jest podejście do detali a’la iFi.

Retro LS3.5 jest w wielu aspektach syntezą najlepszych cech BBC LS3/5A jak i La Petite. Wyeliminowaliśmy ich wady korzystając z najnowszych zdobyczy techniki. Myślcie więc o iFi LS3.5 jako o BBC LS3/5A + La Petite z dodatkiem czynnika X.



Najnowszy wysokotonwiec iFi jest jedwabisty

Jedwab jest gładki, więc dlaczego nie zrobić głośnika od podstaw, korzystając z tego materiału? Wysokotonowiec iFi, o średnicy membrany 28mm, jest obciążony tubką i ma magnes neodymowy. To jest 21-wieczny produkt – wytwór zaawansowanej technologii głośnikowej. Jedwabna kopułka łączy brak rezonansów  w górze pasma (co pojawia się w kopułkach metalowych) z doskonałą dynamiką w całym zakresie pracy. Mały magnes neodymowy przesuwa zniekształcenia kawitacyjne poza zakres słyszalny. Z tubą, ten przetwornik jest idealnym partnerem dla głośnika szerokopasmowego, razem z nim tworząc olbrzymie pole dźwiękowe.



Ten głośnik wysokotonowy jest wykorzystywany jedynie w najwyższej części pasma akustycznego, cały zakres między 59 Hz a 8 kHz, gdzie znajdują się wszystkie tony podstawowe instrumentów, z wyłączeniem najniższych nut basowych, oraz wszystkie formanty (tony tworzące harmoniczne w instrumentach) jest obsługiwany przez głośnik szerokopasmowy, bez żadnej zwrotnicy elektrycznej czy mechanicznej.

To zapobiega jakimkolwiek zakłóceniom fazy czy odpowiedzi na impuls w tym krytycznym zakresie pracy. Prosta zwrotnica dla głośnika wysokotonowego (pierwszego rzędu, akustyczna, działająca przy ok. 10 kHz) i falowód pozwalają na idealne zgranie obu przetworników i jeszcze bardziej zachowują właściwą fazę oraz odpowiedź impulsową.



Głośnik szerokopasmowy z membraną papierową

Naturalny materiał dla naturalnego brzmienia. Papierowy głośnik z 115mm membraną, opracowany przez iFi, działa jak głośnik szerokopasmowy.

W wielu aspektach ten głośnik jest bardzo tradycyjny, np. jeśli chodzi o magnes i kosz. Kosze tłoczone szybciej rozpraszają energię niż odlewane. To odniesienie do złotych czasów produkcji głośników z lat 70-tych. Nowoczesne metody modelowania materiałowego oraz nowoczesne materiały poprawiły ten przetwornik w wielu aspektach (szczególnie w dziedzinie skuteczności i pasma przenoszenia) w stosunku do klasyka takiego jak KEF B-110, z którego skorzystano w oryginalnych LS3/5A.

Pasmo przenoszenia tego przetwornika kończy się na 8 kHz. Od strony basu można osiągnąć 59 Hz (przy odpowiednim ustawieniu).



Perfekcyjne zgranie czasowe

iFi LS3.5 ma koherencję bazującą na prostym założeniu, że głośnik wysokotonowy jest idealne zgrany w czasie z głośnikiem szerokopasmowym. Krótko mówiąc, patrząc na przekrój LS3.5 to centra akustyczne obu głośników są idealnie zgrane. Dzięki temu, fale akustyczne docierają do ucha słuchacza idealnie w tym samym czasie. To często pomijany aspekt w innych kolumnach, ale nie w iFi LS3.5.

Strojona obudowa wielokomorowa typu Voigt

Są dwie komory w jednej. Można uznać tę obudowę za wariant wielokrotnego odbicia, dzieląc wnętrze na dwie mniejsze sekcje o różnej wielkości, częstotliwości rezonansowe zostają rozbite i podwyższone do zakresu, w którym tłumienie pianką amino-plastikową jest optymalne.

Akustyczne aktywne strojenie z minimalnym wytłumieniem pochodzi z zakładów lutniczych, pomaga to przesunąć częstotliwości rezonansowe jeszcze wyżej – LS3.5 praktycznie staje się instrumentem muzycznym.

Dlatego LS3.5 jest kolumną rzeczywiście grającą muzykę.



Bambus jest najlepszy

Bambus to trawa – więc jest to materiał odnawialny i przy tym wyjątkowo przyjazny środowisku. Jest dwukrotnie lżejszy i trzykrotnie bardziej wytrzymały niż drzewo. Wspomniany wcześniej typ obudowy Voigt, w połączeniu ze „sztywnym jak stal” bambusem wraz z dodatkowymi wzmocnieniami przy podziale komór oraz strojeniem akustycznym – wszystko to razem tworzy wyjątkową sygnaturę brzmieniową tego głośnika. To jest tak samo ważne jak użycie pojedynczego, papierowego głośnika dla szerokiego pasma, który nie blokuje rezonansów promieniujących z wnętrza obudowy tak dobrze jak wolniejszy i cięższy głośnik z membraną plastikową.

Ze względu na dbałość o środowisko i brzmienie, bambus był idealnym materiałem na obudowę. LS3.5 wymaga pięciokrotnie większych nakładów finansowych niż wyprodukowanie standardowej obudowy MDF. Zwykłe puknięcie potwierdzi, że obudowa zupełnie nie podbarwia dźwięku – a to słychać od pierwszej nuty.



Zaawansowana pianka amino-plastikowa o strukturze otwartych komórek

Do celów wytłumiających wewnątrz obudowy, przebadaliśmy wiele materiałów akustycznych decydując się na zastosowanie pianki amino-plastikowej o strukturze otwartych komórek. Otwarte komórki gwarantują brak jakichkolwiek odbić fal dźwiękowych, które wnikają do ich wnętrza. Energia dźwiękowa jest redukowana do minimum, co pozwala na doskonałe tłumienie.

Nasze testy odsłuchowe wykazały, że pozwala to na osiągnięcie najgłębszego i najczystszego basu, wraz ze zjawiskową średnicą, lepszą niż gdziekolwiek indziej.



Pomimo wyższych kosztów musieliśmy ją mieć wewnątrz LS3.5

Terminale głośnikowe, które przenoszą dźwięk bez strat

Sprawdzając każdy element wpływający na brzmienie, musieliśmy mieć terminale, które nie tylko miały najczystszą miedź, ale też pozwalały na jak największe pole kontaktu oraz były pozłacane w celu zachowania długiej żywotności. Więc terminale głośnikowe też zostały przez nas opracowane od podstaw!



Kable wykonane z posrebrzanej miedzi i pozłacane miedziane terminale pozwalają osiągnąć niezrównaną jakość brzmienia, LS3.5 może grać z „dużymi chłopcami”.


 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości
© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław