Start
Hegel H360 w teście stereoikolorowo.blogspot.com
Pisanie o Hegel H360 jako jedynie o wzmacniaczu zintegrowanym (jak brzmi tytuł niniejszego tekstu) jest nieprecyzyjne. Hegel od dawna przyzwyczaił swoich użytkowników do tego, że każdy wzmacniacz wyposażony jest dodatkowo w przetwornik cyfrowo-analogowy (wyjątek to H200). Tak było w historycznych już modelach H70, H100 oraz H300 i nie inaczej jest w nowych H80, H160 i H360. Przy czym H160 to także pełnoprawny wzmacniacz słuchawkowy, a także stereamer AirPlay.
Najnowszy H360 dodatkowe funkcje ma jeszcze bardziej rozbudowane (choć nie ma wyjścia słuchawkowego), bo ma już DAC DSD64 i DSD128, ale o tym szerzej dalej. Ponadto w najnowszym Heglu zamontowano najbardziej rozbudowany i zaawansowany firmowy patent SoundEngine, czyli układ elektroniczny zapewniający zintegrowanie zalet wzmacniacza pracującego w klasie A z brakiem zniekształceń, co jest najbardziej charakterystyczne dla klasy AB amplifikacji (w skrócie pisząc).



 Hegel H360 dopiero co pojawił się na rynku – właśnie trwa jego oficjalna premiera w Polsce, zaś Stereo i Kolorowo ma przyjemną możliwość przeprowadzać jeden z pierwszych testów norweskiego mocarza. Sposobność ta zaistniała dzięki uprzejmości polskiego dystrybutora – firmy Moje Audio z Wrocławia. Niemniej jednak z uwagi na ograniczony czas (niecały tydzień) odsłuchów i zapoznawania się z H360 nie miałem możliwości przetestować dokładnie wszystkich jego funkcji i umiejętności, stąd niniejszy test będzie raczej krótki i będzie dotyczyć walorów brzmieniowych samego wzmacniacza oraz trochę DACa. Pozostałe opiszę szerzej być może kiedyś indziej.

Wrażenie ogólne i budowa
Trudno napisać coś odkrywczego o designie wzmacniaczy Hegel – jest jaki jest i tyle. Minimalistyczny i wizualnie oszczędny aż do bólu. Identycznie jest w H360. To czarna jak smoła obudowa, czarna aluminiowa płyta czołowa, dwie czarne gałki i cztery czarne stopy. H360 jest ciut głębszy od H160 (o jakieś 2 centymetry) i trochę wyższy (o 3 centymetry). Jest też cięższy – 20,5 kg versus 16,5 kg. Na panelu frontowym, po środku umieszczono dość duży niebieski wyświetlacz alfanumeryczny. Dużymi literami i cyframi wyświetla aktualne źródło i poziom wzmocnienia. Czasami przy programowaniu systemowym pokazuje jeszcze jakieś znaki specjalne. Po obu stronach wyświetlacza zamontowano dwie identyczne gałki – prawa odpowiada za wzmocnienie sygnału (od 0 do 99), lewa – za wybór źródła (dostępnych jest aż dziewięć). Włącznik sieciowy umieszczono od spodu obudowy, tuż pod wyświetlaczem. I na tym można by zakończyć opis H360, na szczęście jest jeszcze tylny panel, a ten jest znacznie bogatszy niż frontowy.



Tylny panel jest uporządkowany niczym ulice w Oslo – ma logiczny układ i ściśle wyznaczone grupy funkcjonalne, dodatkowo obrysowane białymi liniami. W górnych rogach zamontowano dwie pary bardzo solidnych terminali głośnikowych. Pomiędzy nimi umieszczono dwie grupy gniazd – trzy pary wejściowych analogowych i dwie pary wyjściowych. Wejściowe to para symetrycznych XLR, para klasycznych RCA i kolejna para RCA dla podłączenia (lub zintegrowania) systemu kina domowego (głośność ustawiona jest automatycznie na poziom 80). Parę tą można przeprogramować na tradycyjne wejście analogowe. Natomiast dwie pary wyjściowe to wyjścia z przedwzmacniacza – regulowane i nieregulowane, czyli albo ze stałym poziomem głośności lub ustawianym z poziomu wzmacniacza (a w zasadzie – przedwzmacniacza). Idąc dalej. Na dole, po prawej stronie umieszczono długi rząd gniazd cyfrowych. I tak, są tam aż trzy wejścia optyczne Toslink, jedno koaksjalne elektryczne, jedno USB i LAN (RJ45). Wejście LAN służy do zintegrowania H360 z AirPlay oraz streaming DLNA. Z kolei wejścia cyfrowe do DACa obsługują chyba wszelkie dostępne formaty wraz z DSD64 i DSD128. Obok wejść cyfrowych znajduje się koaksjalne wyście cyfrowe (np. do podłączenia innego zewnętrznego DACa), a także wejście IR dla zintegrowania wzmacniacza z innym firmowym urządzeniem. W lewej części zamontowano gniazdo sieciowe wraz z bezpiecznikiem.

czytaj cały: TEST
źródło: soundrebels.com

 

 

Polecamy

Moje Audio na facebook
HIGH Fidelity online
WWW.HI-FI.COM.PL - pismo audiofila i melomana
WWW.AUDIO.COM.PL - Video Hi-Fi Hi-End Kino domowe
WWW.AV.COM.PL - strona czasopism specjalistycznych o temetyce audio i video
WWW.HiFi.PL - wszystko o audio
hfc.com.pl
www.audiostereo.pl
Sample Image
soundrebels.com
 
stereolife
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy
 
hifiphilosophy

 

 
DEALERZY
 
Katowice
 
Audio Styl
 
Pabianice
 
Active Image
 
Lublin
 
Active Image
 
Lubin, Wrocław
 
Active Image
 
Gdańsk
 
Active Image
 
Warszawa
(Goldenote, Lavardin)
 
Active Image
 
 

Gościmy

© 2008-2011 www.mojeaudio.pl
Designed by REMI_COM (Remigiusz Gąsiorowski)

Moje Audio - ul. Sudecka 152, 53-129 Wrocław