Znowu o Xavianie będzie. Ale w takim wydaniu, że kolana się uginają. Nie, nie robię sobie jaj, Roberto Barletta wysmażył takie skrzynki, że oczy same wypadają. Miałem styczność z w sumie czterema produktami tego konstruktora, ale żaden z nich nie jest podobny do dania głównego niniejszego wpisu. Już teraz wiem, że to dobrze. Nie to, że skrzynek Xaviana nie lubię. Rzecz w tym, że najnowszy - Perla - jest na całej rozpiętości wyjątkowy. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
W końcu trafił mi się Lumin. Chyba każdej osobie zainteresowanej poważnym sprzętem audio i grającej z plików ta marka jest znana. Należy ona do firmy Pixel Magic Systems Ltd, której siedziba mieści się w Hong Kongu. Lumin powstał niedawno, w 2012 roku. Ale dzięki modelowi A1 dość szybko utorował sobie drogę na szczyt audiofilskich streamerów. Tego urządzenia u siebie nie mam, może kiedyś. Zamiast niego otrzymałem najtańszy model z oferty - D1. To jemu jest poświęcony niniejszy wpis. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
W katalogu czeskiej marki Xavian pojawiła się nowa seria kolumn, która ma pokazać, czy zmiany, jakie poczyniono w ostatnim czasie w portfolio firmy, wyszły ostatecznie na dobre. Neox jest całkowicie nową serią kolumn ze średniej półki cenowej, adresowaną przede wszystkim do miłośników naturalnego brzmienia i oczywiście klasycznych konstrukcji Xaviana.
|
Czytaj całość…
|
Gradient to firma, które może nie ma najszerszej oferty ani nawet nie stara się walczyć o miano największego producenta kolumn na świecie, ale za to oferuje jedne z najciekawszych konstrukcji na rynku. Co więcej, od tej reguły w zasadzie nie ma wyjątków - każdy zestaw fińskiej manufaktury to coś specjalnego, wyjątkowego, a czasami nawet lekko dziwnego. W całej historii marki nie było ani jednego momentu, kiedy ktoś postanowiłby zaprojektować zwyczajne, najnormalniejsze w świecie kolumny - skrzynki z MDF-u, kilka głośników dynamicznych w obudowie wentylowanej, bez żadnych bajerów. Gradient to zawsze gwarancja oryginalnej, ciekawej wizji akustyczno-wizualnej.
|
Czytaj całość…
|
W niniejszym artykule wyjdzie moja stronniczość, a nazywając rzeczy bardziej dosadną nowomową - fanbojstwo. Także szczerze przepraszam. Niemniej, za każdym razem gdy widzę układ koncentryczny na froncie skrzynek, nieważne czy o podłogówki czy monitory rzecz się rozchodzi, niejako automatycznie robi mi się lekko na sercu. Dla mnie to jest obietnica pewnego rodzaju brzmienia, które tak sobie upodobałem od czasu wejścia w posiadanie KEF-ów LS50, a nieco później także... Boenicke Audio W5 (choć tam gra szerokopasmowiec). Przed Wami fińskie kolumny podłogowe Gradient 6.0. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Bardzo lubię dokonania Nica Poulsona, założyciela m. in. firmy Trilogy Audio Systems. Pisałem o niej w tym miejscu. Dostałem kilka solidnych dowodów na to, że ten jegomość dokładnie wie co robi... i robi to w sposób całościowo wyborny. Jego wzmacniacz słuchawkowy - model 933 - wprawił mnie w osłupienie, podobnie jego mniejsza wersja, znana jako 931. No i jest jeszcze potężna integra 925, którą słyszałem na dwóch wystawach, z dwoma różnymi parami kolumn. Zagrało, oj tak. Gdy trafiła mi się okazja przetestowania trzyczęściowego systemu Nica Poulsona, nie mogłem sobie darować. Przed Wami hybrydowe monobloki 992 oraz przedwzmacniacz 908. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Zanim brytyjski inżynier Nic Poulson trafił do branży audio, pracował dla BBC. Jego koledzy wywodzący się z tej firmy, wyspecjalizowali się w produkcji kolumn, np. Harbeth czy Spendor. Ale Poulson zajął się elektroniką oraz zasilaniem systemów audio. Nie bez przyczyny wspomniałem o BBC jako miejscu, z którego wywodzi się twórca takich marek, jak Trilogy Audio, IsoTec czy ISOL-8. Ilość osób, które z tej brytyjskiej korporacji trafiły do branży audio, jest bowiem naprawdę spora. Większość z nich odniosła sukces.
|
Czytaj całość…
|
Stereofoniczny system marki ifi Audio łączy w sobie design w stylu retro oraz niespotykany dotąd mariaż nowoczesnych technologii z lampową klasyką. W ofercie ifi Audio (spółka córka znanego producenta AMR) znaleźć można przede wszystkim znakomicie wykonane minimalistyczne urządzenia, takie jak przetworniki cyfrowo-analogowe (nawet te zajmujące się obróbką formatu DXD i DSD), wzmacniacze słuchawkowe czy też przedwzmacniacze Phono oraz różnego rodzaju akcesoria.
|
Czytaj całość…
|
Kilka dni temu w gdańskim salonie Premium Sound odbyła się premiera najnowszych zestawów firmy Xavian. Obie konstrukcje zasadniczo różnią się od wszystkiego, co czesko-włoska firma oferowała do tej pory. Już na pierwszy rzut oka widać, że ich obudowy zostały wykonane zupełnie inaczej, ale to nie koniec niespodzianek. Pierwszą z dwóch nowości są monitory Perla, które mają zapoczątkować serię Natura.
|
Czytaj całość…
|
Rok 2014 należał do najbardziej burzliwych w historii Xaviana. Najpierw przeniesiono produkcję z odległego o 25 km od Pragi Kladna do podstołecznych Hostivic. Na potrzeby fabryczki wynajęto dużą halę, w której wygospodarowano dwa pomieszczenia odsłuchowe oraz spore zaplecze techniczne. Następnie zwiększono zatrudnienie, przez co po raz pierwszy osiągnęło ono liczbę dwucyfrową. Wreszcie, w październiku 2014, pokazano nową serię kolumn: NEOX.
|
Czytaj całość…
|
Na rynek wchodzą interkonekty nowej marki Hijiri. Są one produkowane przez japońską firmę Combak Corporation. Do tej pory okablowanie Combak Corporation było sprzedawane pod marką Harmonix i nowe kable można potraktować jako przedłużenie oferty Harmonixa. Zapowiedziano też, że pojawią się kolejne kable pod marką Hijiri. Japońskie słowo Hijiri oznacza mistrza, przewodnika.
|
Czytaj całość…
|
Na polski rynek wchodzą podłogowe kolumny Gradient 6.0. Ich premiera będzie miała miejsce w tym tygodniu w gdańskim Premium Sound oraz we wrocławskim salonie Fusic. Cena zestawów to 9.390 złotych za parę. Jak podaje producent, w tym przypadku celem było zaprojektowanie kolumn do mniejszych i średnich pomieszczeń. Poza tym zestawy 6.0 mają też dobrze pasować do różnie urządzonych wnętrz.Aby osiągnąć zamierzone założenia projektowe Gradient 6.0 ma obudowę o głębkości równej tylko 17cm. Kolumny są przystosowane do pracy blisko tylnej ściany - takie ustawienie nie spowoduje namiernego uwydatnienia basu.
|
Czytaj całość…
|
Każda konstrukcja kolumn już podczas projektowania powinna wstępnie rozwiązywać kwestie nie tylko jakości końcowego brzmienia, ale również sposobu propagacji generowanych fal dźwiękowych. Niestety standardowa aplikacja kilku przetworników pod sobą obarczona jest sporymi wadami natury spójności dźwięku, zmuszając konstruktorów do ekwilibrystyki w zwrotnicach, a czasem dodatkowego kompensującego przesunięcia fazowe pochylania brył obudów. Jest wiele szkół budowania zespołów głośnikowych niwelujących owe problemy, jednak jeśli w naszych planach projektowych przewidujemy przetwornik koaksjalny – punktowe źródło dźwięku, czyli wysokotonówka umieszczona centralne w średnio-niskotonowcu, pewien pakiet ułatwień – wspomnianą spójność dźwięku – mamy niemal w standardzie, całą uwagę mogąc skupić na innych ważnych zagadnieniach około konstrukcyjnych.
|
Czytaj całość…
|
Nazwa Lumin nie powinna być obca audiofilom. Choć firma rozpoczęła swoją działalność nie tak dawno temu (pierwszy produkt pojawił się w 2012 roku), jej produkty dość szybko zdobyły uznanie na całym świecie. W Polsce na szczęście nie musieliśmy długo czekać na pojawienie się Lumina na rynku - dystrybutor szybko zorientował się w potencjale tego urządzenia i sprowadził go do naszego kraju. Dla kronikarskiego porządku trzeba wspomnieć, że początki Lumina były nieco kontrowersyjne, ponieważ streamer bardzo przypominał z zewnątrz inny produkt tej kategorii, produkowany przez szkocką firmę Linn. Szybko się okazało, że pomimo pewnych podobieństw zewnętrznych, Lumin jest zupełnie innym urządzeniem pod względem brzmienia i oferowanych możliwości. Od samego początku potrafił odtwarzać pliki DSD oraz grać z podłączonych bezpośrednio do niego dysków czy pamięci USB, a te możliwości nie były dostępne u konkurencji. Sam miałem okazję zapoznać się z tym streamerem (lub odtwarzaczem plików jak kto woli) niedługo po jego premierze.
|
Czytaj całość…
|
Dwa lata temu chinski producent Pixel Magic Systems z siedzibą w Hong Kongu wprowadził na rynek całkiem wyjątkowy i do tego świetnie wyceniony odtwarzacz. Nazwał go Lumin. T1 jest jego ekonomiczna wersja. Chińscy producenci, oczym pisaliśmy już nieraz, przestali koncentrować się wyłącznie na tzw. inżynierii wstecznej, kopiując istniejące rozwiązania, proponując urządzenia podobne do oryginałów, sporo tańsze, zwykle jednak gorsze. Coraz częściej mamy do czynienia zodmienna sytuacja: niewielkie chińskie przedsiębiorstwa prowadzone przez zapalenców-audiofilów, a przy okazji świetnych inzynierów czy programistów, tworzą urządzenia nowatorskie, zwieloma własnymi rozwiązaniami – a do tego zadziwiająco konkurencyjne wobec propozycji znanych marek lub – co tez się zdarza – niemające wogóle odpowiedników.
|
Czytaj całość…
|
Moi drodzy, firma ifi postanowiła zrobić nas w bambus. Serio to mówię i całkiem dosłownie. Wzięli Angole te wszystkie swoje micro i nano zabaweczki, i zapakowali w bambusowy portal. Portal to teraz modne słowo, zastępujące witrynę, a przy tym dużo modniejsze od banalnego „obudowa”, które jest nudne niczym pustak, całkiem nie pasując do tych bambusowych popisów. Ale formalnie rzecz biorąc to właśnie obudowę wykonali goście z bambusowego drewna i zgodnie z nazwą w stylu retro, to znaczy na kształt kanciastego pudła. Jeszcze do tego z dużą kratownicą u góry i szczelinami po bokach – no bo jak retro, to retro – i urządzenie jest lampowe.
|
Czytaj całość…
|
Edwin van der Kleij, właściciela firmy Siltech, był ogromnym fanem prac Franco Serblina. Przez lata kupował wszystkie jego kolumny, zarówno te budowane pod marką Sonus faber, jak i później obydwie kolumny powstałe w ramach marki Franco Serblin. Jak mi mówił podczas spotkania KTS-u w Krakowie, śmierć pana Serblina była dla niego wielkim ciosem.
|
Czytaj całość…
|
Pewien gitarzysta starej daty powiedział, że kiedy gra się prawdziwego bluesa, to między gitarą a wzmacniaczem (lampowym, a jakże!) powinien znajdować się tylko kabel. Trafiła do mnie prostota tego wywodu, a ponieważ grę na gitarze porzuciłem dawno temu, identyczną regułę zacząłem stosować w odniesieniu do sprzętu hi-fi. Żadnych filtrów, korektorów ani ulepszaczy. Między gniazdkiem a wzmacniaczem ma być tylko dobry kabel i już.
|
Czytaj całość…
|
Jak się złożyło, iż pomimo kilku wcześniejszych przymiarek, do tej pory nie miałem u siebie żadnych kolumn austriackiej firmy Trenner&Friedl. Słuchałem kilku modeli na wystawach, słuchałem i w domowym systemie (acz nie własnym) i za każdym razem robiły na mnie duże wrażenie. Oczywiście największe zrobił model ISIS, który i owszem, mógłby być kolumną na całe życie, a którego jedyną „słabością” (z mojego punktu widzenia) jest fakt, iż nie da się go prawidłowo napędzić 8-watowym SET-em (ani też inną słabowitą lampką).
|
Czytaj całość…
|
ISOL-8 PowerLine
Każdy system potrzebuje dobrego
źródła zasilania, aby pokazać się z jak najlepszej strony. Rodzina
kompaktowych jednostek zasilających PowerLine została zaprojektowana by
podnieść ogólną wydajność systemu zachowując rozsądną cenę. W połączeniu
z całą serią ekranowanych kabli zasilających IsoLink, seria PowerLine
oferuje elastyczne, ale i potężne rozwiązanie skierowane do tych, którzy
ponad całą resztę przedkładają jakość i wydajność.
|
Czytaj całość…
|
W najbliższych tygodniach do sprzedaży ma wejść Xavian Perla, pierwszy zestaw głośnikowy z nowej serii Natura. Cena jeszcze nie jest ustalona, ale najprawdopodobniej będzie się kształtowała w okolicach 6.500 złotych za parę. Nazwa serii Natura ma nawiązywać do naturalności, jako do podstawy odtwarzania muzyki.
|
Czytaj całość…
|
Orfeo to nowe, referencyjne monitory firmy Xavian. Jest to dwudrożny zestaw typu bass-reflex. Cena nie jest jeszcze znana, ale w przybliżeniu ma ona wynosić około 22.000 złotych. Konstrukcja ta jest owocem 25-letnich doświadczeń Xaviana w produkcji zestawów głośnikowych. Aby osiągnąć postawione cele jakościowe potrzebne były głośniki lepsze niż te dostępne u znanych dostawców skandynawskich. Na potrzeby Orfeo opracowano głośniki AudioBarletta. Zawierają one specjalnie dobrane części mechaniczne, membrany, impregnaty i materiały.
|
Czytaj całość…
|
Wątpiący w zdolność człowieka do odróżniania urządzeń audio i ich oceny na podstawie odsłuchu, tj. porównania przeprowadzonego w kontrolowanych warunkach, byli, są i będą. Taka jest natura człowieka – dla wielu ludzi bezpośrednie doświadczenie jest decydujące, tj. jeśli czegoś nie dotkną, to nie uwierzą. To dobra postawa. Powiedziałbym nawet, że w audio wzorowa. Albo powinna taką być. W każdym razie – eksperymenty polegające na bezpośrednich porównaniach i ocenie tych porównań na podstawie tego, co słyszymy, co z tych odsłuchów rozumiemy i jak to interpretujemy są „solą tej ziemi”.
|
Czytaj całość…
|
O działalności pana Kazuo Kiuchi pisaliśmy wielokrotnie (patrz: HARMONIX w „High Fidelity”). Zaangażowany jest po obydwu stronach „szyby”, tj. zarówno od strony muzycznej (zawodowo zajmuje się instrumentami smyczkowymi najwyższej półki, a jego zona jest śpiewaczką operową), przygotowania płyt CD (jest współwłaścicielem patentu XRCD) jak i po stronie konsumenckiej, hi-fi (jest producentem urządzeń, kolumn, kabli i akcesoriów audio).
|
Czytaj całość…
|
Nieco ponad miesiąc temu opublikowałem wpis dotyczący wzmacniacza słuchawkowego Trilogy 933. Ta tranzystorowa bestia wprawiła mnie w osłupienie. Do tego stopnia, że uznałem ją za najlepszy wzmacniacz słuchawkowy, z jakim miałem przyjemność. Postanowiłem sięgnąć niżej tym razem. Wielce zaciekawiony firmą Trilogy, postarałem się o znacznie tańszy model 931. Czy również jest wybitny? Przekonajmy się.
|
Czytaj całość…
|
Trochę sprzętu brytyjskiej marki iFi Audio już na Stereo i Kolorowo przetestowałem - były to w kolejności chronologicznej: iFi micro iDAC USB wraz iFi micro iUSB Power i kablem iFi II Gemini USB, następnie zabrałem się za przedwzmacniacz gramofonowy iFi micro iPhono (który pozostał u mnie już na stałe), potem testowałem dwa wzmacniacze słuchawkowe iFi micro iCAN i iFi nano iCAN, by ten cykl niedawno zakończyć recenzją iFi micro iDSD (czytaj TUTAJ). Zaś w międzyczasie przeprowadziłem także długą rozmowę z szefem marketingu firmy iFi Audio - panem Vincentem Luciem, którą można przeczytać TUTAJ.
|
Czytaj całość…
|
Na początku lat 70. ubiegłego wieku BBC udzieliło kilku producentom zespołów głośnikowych (Spendor, KEF, Harbeth, Rogers) licencji na produkcję monitora, opartego na studyjnym modelu bliskiego pola – LS 3/5A Dudleya Harwooda. Na jego bazie powstało kilkanaście konstrukcji, m.in. wzbogaconych o sekcję niskotonową. Ich wspólnymi założeniami były klasyczne proporcje, liniowa charakterystyka przenoszenia oraz dźwięk wolny od podbarwień, maksymalnie zbliżony do oryginału.
|
Czytaj całość…
|
Jakiś czas temu przyjrzałem się podłogowym kolumnom czeskiej firmy Xavian. Była to miła, bo dobrze grająca odskocznia od monitorowego grania, z którym obcuję przez większość czasu. Oczywiście mowa o największym modelu nowej serii od Roberto Barletty - NEOX. Teraz przyszedł czas przekonać się, czy podstawkowe skrzynki z tej rodziny grają równie dobrze co ich wolnostojący bracia. Smacznego.
|
Czytaj całość…
|
Ten test będzie trochę nietypowy. Mam bowiem opisać urządzenie, które stanowi od pewnego czasu część mojego referencyjnego systemu odsłuchowego. Z jednej strony powinno pójść szybko, bo w sumie bardzo dobrze je znam. Z drugiej jednak trudno czasem opisać cechy elementu układanki brzmieniowej, do którego się przyzwyczailiśmy i w zasadzie przestaliśmy go zauważać. Dlatego też miałem wiele różnych koncepcji wzięcia się za ten temat, a niniejszy tekst jest chyba piątym podejściem do opisu. Ale dość marudzenia - czas zapoznać się z bohaterem recenzji - przedwzmacniaczem gramofonowym iFi Audio iPhono Micro. Myślę, że nie muszę już nikogo zapoznawać z samą firmą.
|
Czytaj całość…
|
Dawno, dawno temu, a dokładnie jesienią 2013 r., na rynku audio wielkie zamieszanie wywołał odtwarzacz plików będący dziełem konstruktorów z Pixel Magic Systems Ltd. o nazwie Lumin. Praktycznie wyłącznie huraoptymistyczne reakcje pierwszych szczęśliwych nabywców i euforyczne recenzje pojawiające się w najodleglejszych zakątkach naszego globu tylko podsycały płomień lawinowo rosnącego popytu. Krótko mówiąc sytuacja niczym z bajki o kopciuszku. Zadebiutować na najbardziej dynamicznie rozwijającym się obszarze audio, rozbić bank i do końca życia wylegiwać się na którejś z tropikalnych plaż wiodąc błogie życie rentiera (nie mylić np. polskim rencistą).
|
Czytaj całość…
|
To będzie jeden z "tych" wpisów. Rzecz się po raz kolejny rozchodzi o produkt, który swoją niepozornością znakomicie zamaskował ogromny potencjał. Wielu z nas ma w głowach stereotyp dobrego sprzętu audio, ale gigantycznego. Natomiast praktyka pokazuje, że może być inaczej, że niejedno maleństwo jest w stanie wprawić w osłupienie jakością. Dopiero gdy zacząłem grzebać kto popełnił rzeczony klocek, dotarło do mnie co na biurku goszczę. Żeby nie przeciągać, przed Wami Trilogy 933. To najprawdopodobniej najlepszy wzmacniacz słuchawkowy, jaki słyszałem w ciągu ostatnich kilku lat.
|
Czytaj całość…
|
Jak ważne jest zasilanie dla brzmienia urządzeń audio? Wielu hobbystów audio zdążyło się już przekonać, że wręcz kluczowe. A ci, którzy jeszcze do takich wniosków nie doszli, powinni posłuchać urządzeń Trilogy Audio Systems. Na przykład phonostage'a.
|
Czytaj całość…
|
Wzmacniacze słuchawkowe sypią się jak z rękawa, a więc tym bardziej wymagają słuchania i opisu, by jakoś się w tej obfitości rozeznać. A rozeznawać się trzeba popatrując jak zawsze na wiązkę wektorów wychodzących z danego produktu i pokazujących dokąd jakościowo sięga. Jak dalece jest dobry brzmieniowo, jak dalece ergonomicznie, jakie słuchawki umie napędzić i na ile jest ładny. Te wektory winny sięgać jak najdalej, a jest też jeden taki, dla którego duży rozmiar nie jest wskazany. To wektor ceny. Ten najlepiej by pozostał króciutki. Bierzmy się zatem za to wektorowanie.
|
Czytaj całość…
|
Brytyjska firma ISOL-8 proponuje kosztowny i ciekawy konstrukcyjnie kondycjoner sieciowy. Postanowiliśmy go wypróbować – i to był niemalże błąd. ISOL–8 – cóż to takiego? Gra słów. Tę przedziwną nazwę wymawia się podobnie jak słowo „isolate”, które oznacza, ni mniej ni więcej, „izolować”. To hasło-klucz, łączące wszystkie produkty ISOL-8. Pierwszy człon nazwy wywodzi się od marki ISOTEK, z którą ISOL-8 łączy osoba konstruktora – Nica Poulsona.
|
Czytaj całość…
|
Zaczynając ze Stereo 50 iFi Retro to całkowicie nowa linia produktów, mająca tylko jeden cel: połączyć wszystkich kochających muzykę, bez względu na wiek, płeć i technikę. Retro Stereo 50 to system lampowy „wszystko w jednym”: od Bluetooth aptx (telefon/pad) do wysokiej rozdzielczości cyfrowego audio (komputer) i winylu (gramofon). Każdy może przynieść swoją muzykę i podłączyć się do Stereo 50 kreując zapierający dech w piersiach spektakl. Naprawdę nie ma urządzeń podobnych do Retro Stereo 50
|
Czytaj całość…
|
Wafjest u nas traktowany z przymrużeniem oka, jednak w zachodniej prasie autorzy recenzji podchodzą do tego „parametru” z szacunkiem, podszytym niekiedy zabobonną bojaźnią. Jeszcze poważniej potraktowali sprawę projektanci Albedo, tworząc kolumny, które wprawią w zachwyt nie tylko nasze małżonki, ale także kochanki, kuzynki, utrzymanki, a co najważniejsze – również nas samych.
|
Czytaj całość…
|
Chcecie plika co nie pika i muzyki jak z fabryki, co wam zrobi fiki-miki? To słuchajcie mojej bajki. Lumin jest w dalekim świecie, gdzie piechotą nie zajdziecie, tam go robią czarownicy, co w muzycznej tortownicy układają same cuda, a gdy wam się kupić uda, będzie służył bardzo wiernie, a muzyki tak obszernie zgromadzonej nie znajdziecie, bo kto słyszał tu – w powiecie – by się w pudle maluteńkim pomieściły jej ogromy, że na płyty rozłożony szafy całe nie wystarczą, a tu pstryk – poruszasz tarczą niewielkiego cud iPada i muzyka w ucho wpada. Jest jej tyle że tygodnie, ba – miesiące długie miną – abyś z całą się uwinął.
|
Czytaj całość…
|
This is our second review of Xavian speaker here at Mono & Stereo. Our senior editor Kenneth already reviewed the Xavian XN VIRTUOSA loudspeakers here: link and loved them. This time Roberto Barleta of Xavian arranged for the pair of Xavian NEOX2 speakers. NEOX2 are from the new range and represent a great value at normal foot print. The founder of the company, Roberto Barletta, began to "play" with the home made construction of speakers when he was 14 years old. Since 1988 he has been working on development of loudspeaker systems and analogue amplifiers.
|
Czytaj całość…
|
Mój pierwszy kontakt z firmą Xavian miał miejsce około trzy lata temu. Opisywałem wówczas na Stereo i Kolorowo doskonałe monitory Xavian XN 125 ES (czytaj TUTAJ) i o tamtej pory jestem dużym zwolennikiem tej marki. Kibicuję jej, z przyjemnością obserwuję konsekwentny rozwój. Jednak jakoś tak złożyło się, że przez te ostatnie trzy lata, chociaż odsłuchiwałem kilka różnych firmowych modeli, czy to w salonach audio, czy podczas wystaw, to dopiero niedawno uzyskałem kolejną parę kolumn do testu. Dużą, więc rekompensatą ze strony polskiego dystrybutora Moje Audio jest fakt, że przesłał do mnie premierowe modele Xavian Neox 1, które to dopiero co ujrzały światło dzienne. Zostały wprowadzone na krajowy rynek dosłownie kilka tygodni temu. Słucham na nich muzyki już od kilkunastu dni, dziś publikuję ostateczny test.
|
Czytaj całość…
|
O hobbystyczno – rekreacyjnym podejściu Nica Poulsona do tematu Trilogy Audio pisaliśmy już z okazji recenzji fenomenalnego phonostage’a 907. Bez stresującego parcia na szkło i świadomości, że produkt musi się za przeproszeniem sprzedawać, bo jak nie to … księgowi strzelą focha a korporacyjny zarząd przekaże dyplomatyczną notę, której lektura wzbudzi ekscytację przed czekająca nas podróżą, powstają urządzenia z jednej strony w pełni nawiązujące do światowego mainstreamu, lecz jednocześnie niesamowicie dopracowane, skończone. Powód takiego stanu rzeczy jest oczywisty – brak presji czasu. Nowy model pojawia się w momencie, gdy wszystko zostaje zapięte na ostatni guzik, wszyscy wszystko posprawdzali i rynkowa premiera kończy pewien etap w rozwoju firmy a nie rozpoczyna gorączkowy okres przygotowywania poprawek.
|
Czytaj całość…
|
Trilogy Audio Systems to marka założona przez Nica Poulsona, którego nasi stali czytelnicy mogą kojarzyć z marką ISOL-8 - producentem akcesoriów zasilających. Pierwszą pasją brytyjskiego konstruktora były jednak wzmacniacze i pokrewne urządzenia wypuszczane właśnie pod marką Trilogy, która narodziła się już w 1992 roku. Jej pierwszym produktem był przedwzmacniacz lampowy o nazwie 901, do którego jeszcze w tym samym roku dołączył 50-watowy stereofoniczny wzmacniacz mocy 948 i dwukrotnie mocniejsze monobloki 958. Od tego momentu zaczyna się pasmo mniejszych lub większych sukcesów i zapełniania katalogu nowymi modelami. W firmowej historii widać wyraźną przerwę w latach 2001-2008.
|
Czytaj całość…
|
Trilogy Audio makes great amplifiers in the UK, and puts them in world-class casework. Until recently, this meant the products made by Nic Poulson and Simon Dart were relatively expensive, but this latest combination of a halfwidth 908 line preamplifier and similarly sized 992 mono power amps brings the entry price down to a more sensible rilogy Audio makes great amplifiers in the UK, and puts them in world-class casework. Until recently, this meant the products made by Nic Poulson and Simon Dart were relatively expensive, but this latest combination of a halfwidth 908 line preamplifier and similarly sized 992 mono power amps brings the entry price down to a more sensible corners and are fashioned from solid aluminium.
|
Czytaj całość…
|
Norwegian audio manufacturer Hegel has established itself as a serious player in the high performance audio world with its remarkable lineup of integrated, pre, and power amplifiers. When I learned that they were introducing a new DAC, to bridge the performance between their $1200 entry-level HD11 DAC and their engaging $2500 flagship DAC, the HD25 at $1400 would be warmly welcomed. Another eye-opener is the Hegel HD25 is their first DAC to accommodate DSD files. Naturally I was more than just a little curious to give it a spin.
|
Czytaj całość…
|
The history of Hegel Music Systems can be traced back to 1988, when the company’s founder, Bent Holter, conducted his thesis work at the Norwegian University of Science and Technology, focusing on what he saw as the transistor’s No.1 enemy: harmonic distortion. That work led to Hegel’s patented SoundEngine technology, which, they claim, “will cancel high frequency distortion components found in normal types of audio amplifiers. The Hegel SoundEngine technology is not using any kind of global negative feedback, it is using local and adaptive feed forward technology if there should ever be any need for cancellation of distortion within the audio amplifier stages.”
|
Czytaj całość…
|
I'm starting this review from a unique point of view. I purposely learned very little about the product under review before I started my listening sessions. I know the product is a DAC manufactured by Hegel and it says HD12 DSD on the front panel. I skimmed through the user manual to find out how to enable 24 bit / 192 kHz PCM and DSD playback and at the same time learned it's recommended to use the balanced analog outputs. Other than this information I have no clue how much this product costs, what DAC chip (if any) it uses, or where Hegel positions the DAC in its lineup of products. I don't know if I have an entry level or a flagship DAC. I even disabled the LED display on the unit while listening so I was looking at a small black box that gave me no visual cues that could sway my sonic impressions.
|
Czytaj całość…
|
Scandinavia is rightly celebrated for its broody TV detective shows, natty knitwear, unforgiving weather and gorgeous design aesthetic, but is also becoming known for hi-fi excellence. Norwegian manufacturer Hegel is part of a wave of Nordic names grabbing our attention, and this is its latest integrated amplifier, the H160. Back in issue 391 we reviewed the manufacturer’s H80 integrated amp and DAC and were left suitably impressed. Now it’s the turn of the H80’s bigger brother, which promises to improve upon the fine work of its sibling. The H160 is a little bit deeper and taller and considerably heavier, hinting at some greater muscularity.
|
Czytaj całość…
|
Nowadays, to get noticed in the entertainment industry, you have to do something flashy or downright bizarre. At least, that’s how it looks from the outside. Take, for instance, the antics of pop-music stars, whose behavior seems to find new lows each week. The argument goes that any press is good press, so these people seem to fabricate ways to get a Yahoo! story written about them -- often ways that most of us would find humiliating and degrading. The interesting thing is that these people seem to revel in the attention, making no distinction between whether their actions are considered positive, negative, or just plain stupid.
|
Czytaj całość…
|
W dobie przetworników, streamerów i wzmacniaczy działających niemalże na zasadzie perpetuum mobile, zestawy głośnikowe pozostają bastionem konserwatystów. Ich producenci oczywiście eksperymentują z nowymi materiałami, pracują nad poprawą parametrów magnesów, cewek i zwrotnic, co bardziej pomysłowi montują w swoich kolumnach przetworniki wstęgowe, linie transmisyjne i ciekawe membrany bierne, jednak generalnie segment głośnikowy to wciąż czysta klasyka.
|
Czytaj całość…
|
Dawno podłogówek nie testowałem. Z jednej strony je lubię, bo łatwo przychodzi ich ocenianie. Z drugiej, cóż, mniej mi się podoba bieganina dookoła nich, a zwłaszcza robienie zdjęć. Jest to kłopotliwe przez gabaryty i masę, taki urok podłogowych paczek. Ale gdy już zdjęcia za mną, a skrzynki pograły kilkadziesiąt godzin i są umiejscowione gdzie powinny, można w końcu zapomnieć o trudnościach i na około dwa tygodnie cieszyć się ich dźwiękiem. Oczywiście o ile jest się czym cieszyć. Choć w przypadku Xaviana to wysoce prawdopodobne. Przed Wami pasywne kolumny podłogowe NEOX2 tego producenta.
|
Czytaj całość…
|
Sporo ostatnimi czasy działo się w redakcji na odcinku prądowo-zasilającym, ale w sumie nie narzekam, bo doświadczenia zebrałem ciekawe. Dwa testy najwyższej klasy kabli zasilających dały wiele do myślenia, a teraz etap kolejny prądowej batalii – kondycjoner sieciowy Isol-8 MiniSub Axis.
|
Czytaj całość…
|
O iFi Audio już nie raz pisałem. Produkty tej marki są naprawdę w porządku. Trzymają poziom, często wybijają się ponad segmentową średnią. Mało tego, kompletny system iFi Audio gra naprawdę zadziwiająco dobrze z flagowymi słuchawkami firmy Audeze. Po dorzuceniu w tor bufora iTube nawet wybredne HD 800 grają na przyzwoitym poziomie. Brytyjska marka jest już bardzo dobrze znana w świecie entuzjastów audio. Do przewidzenia było to, że nie skończy się na serii Micro oraz Nano, że będzie coś jeszcze.
|
Czytaj całość…
|
Ledwie trzy lata temu podczas Audio Show dostałem do ręki DAC-a firmy Hegel, model HD11, Który od tego czasu gościł stale w moim systemie. Minęło niespełna 36 miesięcy, a już mamy jego następcę - HD12. Testujemy!
|
Czytaj całość…
|
iFi Audio specjalizuje się w produkcji mikrourządzeń. Przetworniki, wzmacniacze słuchawkowe i różnego rodzaju akcesoria, które można bez większego kompromisu dla jakości – zamknąć w niewielkich obudowach. Na tym polu iFi Audio szybko wyrosło na lidera. Micro iDSD prezentuje surowy, techniczny styl. Polakierowana na srebrno metalowa skrzyneczka ma ostre krawędzie, lekko chropowatą powierzchnię, a nawet dodatki udające radiatory. Urządzenie jest małe, ale dość ciężkie i solidne.
|
Czytaj całość…
|
Jak już kiedyś pisałem (w teście wzmacniacza Wow Audio Lab L1/M1), wystawa Audio Show jest dla mnie miejscem zbierania informacji. Niekoniecznie o dźwięku, a raczej o markach, produktach i ludziach. Jeśli jednak coś mi się podoba, jeśli dźwięk jakiegoś pokoju robi na mnie wrażenie, wtedy mogę mówić o bonusie, czymś niespodziewanym, acz miłym. Takie pokoje nagradzamy. Taka nagroda, Best Sound Audio Show 2014, „wisi” m.in. na stronach brytyjskiej firmy Trilogy, przy jej najnowszym produkcie, hybrydowym wzmacniaczu zintegrowanym 925. Nieprzypadkowo – to był naprawdę świetny dźwięk.
|
Czytaj całość…
|
Nie ma czegoś takiego, jak „uniwersalne” rozwiązania, przynajmniej jeśli chodzi o poprawę napięcia zasilającego. Nasza wiedza o tym to wynik ciężko przepracowanych lat i zdobytego w ten sposób doświadczenia. Oferujemy szeroki wybór produktów, można więc będzie znaleźć u nas rozwiązanie optymalne dla konkretnego systemu. Zasadą, której warto się trzymać jest przeznaczenie 10% ceny systemu na optymalizację jego zasilania.
|
Czytaj całość…
|
W lutym na polskim rynku ma się pojawić nowy odtwarzacz sieciowy Lumin D1. Będzie to najtańszy model w gamie odtwarzaczy Lumina, jego cena została ustalona na 10.900 złotych. Celem konstruktorów było stworzenie odtwarzacza jak najbliższego jakościowo droższym krewniakom, ale w przystępniejszej cenie. D1 zachowuje firmową stylistykę, ale ma mniejsze wymiary niż pozostałe modele Lumina (T1, A1, S1) i jest też pozbawiony wyjścia HDMI. Oszczędności dotyczą też zewnętrznego zasilacza, który automatycznie dopasowuje się do napięć od 110V do 240V.
|
Czytaj całość…
|
Skandynawowie wiedzą, jak robić rzeczy proste i wzorowe funkcjonalnie. Urządzenia norweskiej firmy Hegel testowałem już kilka razy, były to głównie przetworniki C/A, a wśród nich HD25. „12-tka” zawiera wiele zastosowanych w nim rozwiązań, a jest dwukrotnie tańsza.
|
Czytaj całość…
|
Najnowszy wzmacniacz zintegrowany Hegla nie tylko zadziwia dynamika, lecz także udowadnia, ze dodatkowe funkcjonalności wpostaci wejść cyfrowych czy AirPlaya można dostać niejako gratis.
|
Czytaj całość…
|
|